بخش نرم افزاری مطلب ویژه

آموزش نرم افزار WBS Chart Pro

آموزش نرم افزار WBS Chart Pro

آموزش نرم افزار WBS Chart Pro:

مهندسی صنایع// همانطور که از نام نرم افزار WBS Chart Pro بر می‌آید، این نرم‌افزار به منظور ایجاد نمودار گردشیِ ساختار شکست کار (WBS) برای مشاهده‌ی خلاصه‌ای از اطلاعات سلسله مراتبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

WBS Chart Pro با نرم‌افزار Microsoft Project سازگاری دارد و با استفاده از آن به طور خودکار می‌توانید با پروژه‌هایی در سطوح مختلف ارتباط برقرار نمائید. این نرم‌افزار از طریق دکمه‌ای که در نوار ابزار قرار دارد با Microsoft Project ادغام می‌شود و امکان انتقال داده‌ها را فراهم می‌سازد. عکس این عملیات نیز امکان پذیر است.

گام اول برای اجرای یک پروژه شناسایی فعالیت های مختلف آن پروژه است که با به اجرا شدن تمامی فعالیت های یک پروژه عملا پروژه مورد نظر اجرا شده است.
WBS تکنیکی است که به کمک آن می توان یک پروژه بزرگ را به صورت سلسله مراتبی تکه تکه نمود و یا به اجراء گسسته قابل برنامه ریزی تقسیم نمود. از این رو تهیه ساختارشکست (WBS) یک پروژه بسیار حائز اهمیت است.

در WBS آن دسته از باکس هایی که تجزیه نشده اند کوچکترین واحد عملیاتی پروژه یا فعالیت (Activity or task) را نشان می دهند.
از این رو در اینجا یکی از نرم افزارهایی که در کشیدن WBS به ما کمک میکند یعنی نرم افزار (WBS Chart Pro) معرفی و آموزش داده می شود.

معرفی نرم افزار

WBS Chart Pro یکی از ده ها نرم افزار مدیریت کنترل پروژه بر مبنای ویندوز است که به منظور طرح ریزی و نمایش پروژه در قالب نمودار ساختار شکست کار کاربرد دارد.

WBS ChartPro هم یک برنامه برنامه ریزی مستقل است و هم اینکه به مایکروسافت پروجکت افزوده می شود. این نرم افزار به عنوان یک ابزار برنامه ریزی محسوب می شود، که به منظور طرح ریزی یک پروژه بر روی صفحه نمایش، یک رویکرد بالا به پایین را به کار می گیرد.

در فایل زیر به تفصیل به آموزش این نرم افزار کاربردی پرداخته شده است.

دانلود فایل

 

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

یک نظر

ارسال دیدگاه