بخش نرم افزاری

آموزش نرم افزار DS

DS

نرم افزار DS

مهندسی صنایع//  این نرم افزار یکی از ساده تری و کاملترین سری نرم افزارهای مهندسی صنایع است که در آن از نرم افزارهای کنترل کیفیت آماری گرفته تا کنترل پروزه و برنامه ریزی خطی یافت می شود.

نرم افزار DS با امکانات  فراوان در اکثر حوزه های مهندسی صنایع (حتی از Win QSB هم جامع تر است!)

(این نرم افزار با اینکه چندان مشهور نیست اما بسیاری از نیاز های اولیه دانشجویان صنایع را تقریبا در تمام دروس تخصصی برطرف میکند.)

هیچگونه برنامه نویسی ندارد و نرم افزار بصورت مدلهای از پیش طراحی شده ای در زمینه های تحقیق در عملیات –آمار- برنامه ریزی تولید –کنترل موجودی -ارزیابی کارو زمان و…. است.

این نرم افزاردر سه باکس با عنوانهای:

  • POM & QM: مدیریت تولید و عملیات و مدیریت کیفیت توامان
  • POM only: مدیریت تولید و عملیات تنها
  •  QM only:مدیریت کیفیت تنها

صورت گرفته است کل زیر مجموعه های نرم افزاری این مجموعه ۲۶ عدد است که در فایل زیر به تفضیل در رابطه با آن صحبت شده است:

تشریح حل مدلهای تخصیص :

مدل تخصیص حالت خاصی از از مدل برنامه ریزی خطی و مدل حمل و نقل است. می توان گفت یک مدل تخصیص مدل حمل و نقلی است که در آن سطر و ستون با هم برابر بوده و اعداد سمت راست تمام محدودیتها ۱ است.

از نرم افزار DS می توان به راحتی در پروژه های شبیه سازی نیز استفاده کرد. سهولت در استفاده از این نرم افزار از ویژگی های خاص آن می باشد.

در فایل زیر تمامی مراحل کار با نرم افزار DS تشریح شده و به روشی گام به گام استفاده از آن برای هر نوع مسئله (کنترل کیفیت، کنترل پروژه، برنامه ریزی خطی، مسائل آماری، شبیه سازی و…) آموزش داده شده است.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه