بخش نرم افزاری

فایل آموزشی نرم افزار Endnote

نرم افزار Endnote

 

نرم افزار Endnote:

مهندسی صنایع//  در حال حاضر محققان،اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تمامی رشته های مختلف موضوعی نیاز به داشتن آگاهی نسبی از چگونگی بازیابی اطلاعات مورد نیاز خود از منابع الکترونیکی موجود و ذخیره این اطلاعات
دارند.

هر روزه بر اهمیت این موضوع افزوده می شود چرا که با افزایش سریع منابع و اطلاعات در اینترنت و سهولت دسترسی به این اطلاعات نیاز به ایجاد بانکهای اطلاعاتی خصوصی با قابلیت جستجوی آسان در آنها افزایش می یابد.
بدین گونه نه تنها در صرف وقت محقق به نحو چشم گیری صرفه جویی می شود بلکه حجم قابل توجهی از اطلاعات مفید در بانک تخصصی محقق جای می گیرد به نحوی که مدیریت این اطلاعات نیز با استفاده از قابلیتهای نرم افزار به راحتی امکان پذیر است.

امروزه ما می توانیم بسیاری از مطالب تمام متن کتاب یا مقالات مجلات را بصورت رایگان یا صرف هزینه اندک براحتی از اینترنت بازیابی و ذخیره نماییم و مدیریت این منابع نیاز به استفاده از روشهای جدید ذخیره و بازیابی اطلاعات دارد.

امروزه محققین می خواهند بدانند که :

چگونه منابع الکترونیکی مناسب را بیابند؟ چگونه در این منابع جستجو کنند؟ چگونه بانک اطلاعاتی خصوصی با قابلیت جستجوی آسان ایجاد کنند؟ چگونه از اطلاعات مورد نیازشان فیش الکترونیک تهیه کنند؟ چگونه این فیشها را در بانکهای اطلاعاتی شخصی ذخیره کنند؟ و چگونه با صرف زمان کم و دقت کافی اقدام به تهیه لیست منابع یا مراجع نمایند؟

پاسخ به سوالات فوق و روشهای کاربردی آن در استفاده از نرم افزارهایی چون نرم افزار “رفرنس منیجر”نهفته است.

با قابلیتهایی که این نرم افزار و نرم افزارهای مشابه آن مانند “اندنوت” ، “پروسایت” و… دارد می توان استفاده‌های زیر را بعمل آورد:
چگونگی انتقال اطلاعات از پایگاههای مختلف؛

فیش برداری الکترونیکی از منابع الکترونیکی.

دانلود فایل

 

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه