بخش نرم افزاری مطلب ویژه ویدیو

ویدیوهای آموزش نرم افزار اکسل ۲۰۱۳ [۲۰ قسمت] – کاملا رایگان

آموزش نرم افزار اکسل

آموزش نرم افزار اکسل

اکسل ( Excel ) یک نرم افزار جامع برای کار با صفحات گسترده (Spread Sheet) است. با کمک اکسل میتوانید انواع جداول حاوی متون و اعداد را ایجاد کرده و از فرمولها و توابع ریاضی، آماری و منطقی جهت محاسبات مربوط به آنها استفاده کنید. همچنین، امکان ایجاد نمودارهای متنوع از مقادیر موجود در جدولها نیز امکانپذیر است. در صورت استفاده از قابلیتهای حرفه ای مانند ماکروها و زبان VBA میتوان گفت که Excel تقریباً برای ایجاد تمام کاربرگها و نرم افزارهای مالی و آماری راه حل مناسبی به شمار می آید. (لینک دانلود با کیفیت HD اضافه گردید)

 دوره جامع آموزش نرم افزار اکسل ۲۰۱۳ – قسمت اول

در اولین قسمت از این سری ویدئو های آموزشی، موضوعات زیر ارائه شده است: مفاهیم پایه، Workbook، Worksheet، انواع آدرس دهی، عملگرها و … با مشاهده این دوره آموزشی تبدیل به یک کاربر حرفه ای اکسل خواهید شد !

دوره جامع آموزش نرم افزار اکسل ۲۰۱۳ – قسمت دوم

در این قسمت ادامه موضوع محاسبات مطرح شده و با مشاهده آن با دسته بندی توابع اکسل آشنا می شوید، ساختار آرگومان های توابع و دسته بندی آنها از منظر تعداد آرگومان را مشاهده خواهید کرد و با توابع پایه اکسل آشنا خواهید شد.

دوره جامع آموزش نرم افزار اکسل ۲۰۱۳ – قسمت سوم

در شروع نگاهی گذرا به توابع شمارشگر پایه اکسل شامل Count, CountA, CountBlank کردیم و بعد از آن به طور کامل و از زوایای متعدد، تابع CountIf مطرح شده است. همچنین تعریف شرط های پیچیده با استفاده از کارکتر های * و ؟ آموزش داده شده است.

دوره جامع آموزش نرم افزار اکسل ۲۰۱۳ – قسمت چهارم

در این قسمت و در ادامه موضوع محاسبات شرطی، بعد از مرور تابع CountIf شمارش چند شرطی با استفاده از تابع CountIfs مطرح شده است. برای اینکه مثال های دوره کاربردی باشند، تمامی مثال ها بر روی یک لیست اطلاعات پرسنل ارائه شده و تکنیک های محاسبات چند شرطی به طور کامل مورد بحث قرار گرفته است.

دوره جامع آموزش نرم افزار اکسل ۲۰۱۳ – قسمت پنجم

در این قسمت موضوع جمع شرطی بر روی لیست های اطلاعاتی با استفاده از توابع Sumif و Sumifs به طور کامل و با مثال های کاربردی مطرح شده است.

دوره جامع آموزش نرم افزار اکسل ۲۰۱۳ – قسمت ششم

این قسمت به طور کامل به توابع متنی اکسل اختصاص داده شده و با مشاهده آن شما با عملیات ویرایش متن شامل جداسازی، جستجو، جایگزینی و … به طور کامل آشنا خواهید شد.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت هفتم

در این قسمت و در ادامه موضوع محاسبات در اکسل، به گروه توابع Logical اکسل پرداخته شده است. ابتدا توابع True, False, And, Or, Not و در ادامه تابع If مورد بررسی قرار گرفته است و همینطور به بحث If های تو در تو پرداخته شده است.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت هشتم

در این قسمت و در ادامه موضوع محاسبات در اکسل، به بحث انواع آدرس (نسبی، مطلق و مختلط) پرداخته شده و تاثیر آنها در محاسبات اکسل با مثال های مختلف مورد بحث قرار گرفته شده است.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت نهم

تابع Vlookup احتمالا مهمترین و پر استفاده ترین تابع اکسل است که در این قسمت به طور کامل به آن پرداخته شده است و نکات کاربردی آن مورد بحث قرار گرفته است. همچنین جهت مدیریت خطای این تابع، تابع Iferror معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت دهم

در این قسمت و در ادامه گروه توابع Lookup

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت یازدهم

در این قسمت و در شروع آشنایی با ابزارهای اکسل، ابزار فرمت شرطی یا Conditional Formatting مورد بررسی قرار گرفته است.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت دوازدهم

در این قسمت و در ادامه آشنایی با ابزارهای اکسل، ابزار Data Validation به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود که بر روی خانه های اکسل پیش شرط های دلخواه تعریف کنید و از ورود اطلاعات نادرست جلوگیری کنید.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت سیزدهم

در این قسمت و در ادامه آشنایی با ابزارهای اکسل با سه مورد از ابزارهای پر استفاده اکسل به نام های Sort, Auto Filter, Advanced Filter آشنا می شوید و تکنیک های حرفه ای در مورد نحوه استفاده از آنها فرا خواهید گرفت.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت چهاردهم

در این قسمت و در ادامه آشنایی با ابزارهای اکسل با ابزار های زیر و نحوه استفاده از آنها آشنا خواهید شد : Text to columns, Flash Fill, Remove Duplicates

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت پانزدهم

در این قسمت موضوع انواع حفاظت و رمزگذاری شامل رمز گذاری بر روی فایل، حفاظت از ساختار Workbook، حفاظت از Worksheet، مخفی کردن فرمول ها، غیر قابل انتخاب کردن محدوده ها و موارد دیگر مطرح شده است.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت شانزدهم

در این قسمت موضوع تنظیمات چاپ در اکسل به طور کامل مورد بحث قرار گرفته است. موضوعاتی مانند تنظیم محدوده چاپ، هدر و فوتر های خاص، شماره صفحه، سطر و ستون های تکرار شونده، نماهای مخصوص چاپ، تنظیمات Scale و …

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت هفدهم

در این قسمت مجموعه ای از ابزارهای اکسل مطرح شده که قابلیت زیادی در زمینه پیمایش و گزارش سازی به کاربر ارائه می دهند. ابزارهایی از قبیل گروهبندی دستی و خودکار (Grouping and Outlining)، تابع Subtotal، ابزار Subtotal و …

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت هجدهم

در این قسمت موضوع رسم نمودار در اکسل ارائه شده و با توجه به تنوع و تعدد نکات رسم نمودار، در این بخش تکنیک های رسم نمودار، بخش های مختلف نمودار، درج و حذف المان های نمودار و استفاده از فرمت های از پیش طراحی شده آموزش داده شده است و موضوع انواع نمودار در قسمت بعدی ارائه خواهد شد.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت نوزدهم

در ادامه موضوع رسم نمودار در اکسل، موضوع انواع نمودار در اکسل و کاربرد هر کدام مطرح شده است. انواع نمودارهای Combo, Bar, Line, Column, Pie, Scatter, Doughnut و جزئیات ویرایش هر یک را می توانید در این ویدئو مشاهده کنید.

دوره جامع آموزش اکسل ۲۰۱۳ – قسمت بیستم

در این قسمت ابزار PivotTable ارائه شده که بدون شک مهمترین ابزار اکسل در جهت ساخت گزارش های کارآمد و موثر می باشد. بخش های مختلف جعبه ابزار Pivot و تنظیمات آن را می توانید در این ویدئو مشاهده کنید.
/این ویدیوها توسط گروه فردانش تهیه شده است
 
*نظرات شما باعث دلگرمی ماست*

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

۲۷ نظر

ارسال دیدگاه