کتاب

دانلود رایگان کتاب سلامت سازمانی

سلامت سازمانی

سلامت سازمانی:

مهندسی صنایع// سلامت سازمانی چیست؟

مفهوم سلامت سازمانی مفهوم بی نظیری است که به ما اجازه می دهد تصویر عمیقی از تاثیر رفتار شغلی کارکنان در محیط سازمان  داشته باشیم.

 این مفهوم از چند دهه پیش با شدت گرفتن فرایند رقابت در دنیای صنعتی مطرح وبا ادغام مفاهیم روان شناسی صنعتی با برخی از مسائل اقتصادی ومدیریتی شکلی ترکیبی وبا اهمیت بخود گرفته است  .

  در سازمانهای سالم، کارمندان ترکیب  با  رفتاری چون  پویائی گروهی ،خلاقیت های  هدفمند ،نوآوری تکامل یافته و تبدیل سرمایه به سود نظر هر محققی را به خود جلب می نمایند .

.از نظر روان شناسان صنعتی وسازمانی سازمان سالم به مکانی اطلاق می شود  که در آن  افراد با علاقه به محل کارشان می آیند و به کارکردن در این محل افتخار می کنند.

به نظر رابرت مایلز سلامت سازمانی عبارت است سازگاری وارتقاء توانایی یک سازمان  برای حصول بقاء.

ازنظر لایدن و کلینگل سلامت سازمانی یک مفهوم تقریباً تازه ای است که  شامل توانایی سازمان برای انجام وظایف خود به طور موثر و رشد و بهبود سازمان خواهد بود .

یک سازمان سالم جایی است که افراد می خواهند در آنجا بمانند و کار کنند و خود افرادی سودمند و موثر باشند.
بنابراین، صنایع  سالم موجبات انگیزش و علاقه مندی به کار را درکارکنان  به وجود آورده و از این طریق اثربخشی خود را بالا می برند.

در این کتاب به صورت کامل به تعریف سلامت سازمانی و چگونگی دستیابی به این نوع سازمان می پرازد.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه