کتاب

دانلود کتاب مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک

کتاب مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک

کتاب مبانی مهندسی مالی

کتاب حاضر ترجمه کتاب درســی معتبری در حوزه ابزارهای مشــتقه اســت. ابزارهای مشــتقه که تا امروز فقط در کلاسهای مالی ایران تدریس می شود، به زودی به واقعیت مورد عمل در بورسهای اوراق بهادار و کالایی کشــور بدل خواهد شــد. از این رو، این کتاب نه تنها مورد نیاز دانشــگاههای کشــور، بلکه مورد اســتفاده کارگزاران، مدیران سرمایه گذاری، و بسیاری از دستاندرکاران بازار سرمایه خواهد بود.

اســتفاده از ابزارهای مشــتقه در ایران از ســر تفنن یا تصنع نیست. بازار ســرمایه کشــور به درجهای از بالندگی رســیده است که انتشــار متنهای مالی پیشــرفته ای -از جنس آنچه که در این کتاب می یابید- را طلب میکند. اینجا هر دارایی مالی به نیازی پاســخ میدهد؛ مشکلی را حل میکند؛ تنوعی را ارائه میدهد، یعنی حق انتخاب میدهد؛ ریسکی را کاهش میدهد؛ منابعی را تجهیز میکند؛ … . بنابراین طراحی هر یک از ابزارهای مالی مشتقه برای بازار سرمایه کشور میباید به نیاز روشنی در اقتصاد ایران پاسخ دهد.

در سالهای اخیر، بازارهای آتی و اوراق اختیار معامله، در دنیای مالی و سرمایهگذاری، اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. اکنون به سطحی از نوآوریهای مالی رسیدهایم که ضروری است همه متخصصین در امور مالی از چگونگی کارکرد این بازارها، نحوه استفاده از آنها و همچنین سازوکار تعیین قیمت در این بازارها آگاه باشند. در این کتاب به این مباحث پرداخته می شود.

دانلود کتاب

 

این مطالب رو از دست ندید:

مدیریت ریسک

مبانی مهندسی مالی و مدیریت ریسک جان هال

کتاب ارزیابی ریسک به روش ” تحلیل درخت خطا”

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

ارسال دیدگاه