شناخت مهندسی صنایع مطلب ویژه

آینده شغلی مهندسی صنایع در ایران و جهان

آینده شغلی مهندسی صنایع در ایران و جهان

آینده شغلی مهندسی صنایع یکی از موارد قابل توجه در کشور ما می باشد. آینده شغلی مهندسی صنایع در کشورهای پیشرفته به دلیل ازدیاد مراکز تولیدی تضمین شده است.

آینده شغلی مهندسی صنایع در کشور ایران به دلایل نبود نیروی کارآمد و توانایی های لازم مهندسین و نبود حمایت مدیران شرکت ها با مشکلاتی روبرو است اما در کشور های پیشرفته به دلیل ازدیاد مراکز تولیدی آینده شغلی مهندسی صنایع تضمین می باشد چنانچه به آینده شغلی مهندسی صنایع می اندیشید حتما باید در هر موقعیتی به عنوان یک مدیر کاربلد رفتار نمائید و از هر موقعیت به نحو احسنت استفاده کنید

بازار کار فعلی مهندسی صنایع

مهندسی صنایع یکی از رشته هایی است که امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است چرا که یک شرکت یا هرگونه مرکزی به مهندس صنایع نیاز دارد زیرا مدیریت صنایع بر عهده این مهندسین خواهد بود. امروزه به دلیل راکد بودن وضعیت بازار و نبود تنوع شغلی زیاد و همچنین کم بودن تقاضا شرکت ها مهندسین صنایع با کمبود موقعیت های شغلی روبرو هستند. یکی از مزایای این رشته متنوع بودن گرایشات آن است و مهندسین صنایع موقعیت های شغلی بسیاری خواهند داشت اما مهم انتخاب گرایش آنهاست تا بهترین شغل را انتخاب کنند.

البته لازم به ذکر است که مهندسی صنایع همانطور که از اسم آن پیداست به معنی مهندسی سازمان یافته و آمیخته با مدیریت است. یک مهندس صنایع باید تمامی خصوصیات مدیریت را فرا گیرد تا شرکت را در مسیر پیشرفت حرکت دهد. یک مدیر صنایع مدیری است که در هر لحظه از زندگی اش مدیر باشد یعنی بهترین انتخاب را در هر موقعیت انجام دهد نباید مهندسین صنایع انتظار داشته باشند که در اولین وهله باید استخدام شوند بلکه باید با کار کردن در سازمان های کوچک توانایی های خود را نشان دهند تا به استخدام برسند.

تاثیر مهندسی صنایع در انتخاب شغل

تاثیر مهندسی صنایع در انتخاب شغل

آینده شغلی مهندسی صنایع یکی از دغدغه های دانشجویان این رشته می باشد اما لازم به ذکر است که نگران شغل نباشید اگر در کار خود مهارت کافی همراه با علم داشته باشید، امکان کار در هر مرکزی برایتان وجود خواهد داشت. آینده شغلی مهندسی صنایع به دلیل تنوع گرایشات آن روشن است و می توان به آینده آن امیدوار بود.

اما یکی از مواردی که حتما باید در انتخاب آن تحقیقات لازم را به عمل آورید انتخاب گرایشی است که هم مورد علاقه ی شما باشد و هم آینده شغلی مهندسی صنایع نسبت به آن گرایش بهتر باشد. چنانچه شما در گرایش انتخابی تان علم کامل داشته باشید شغل مربوط به گرایش مهندسی صنایع خود را خواهید یافت و با گذشت زمان و همچنین کسب تجربه کافی به یک مهندس ماهر تبدیل خواهید شد. مهندس صنایع هم باید مهارت های یک مدیر را داشته باشد و هم علم کامل به صنایع داشته باشد.

مهارت ها و توانایی های مهندس صنایع

مهارت ها و توانایی های لازم جهت موفقیت مهندس صنایع

آینده شغلی مهندسی صنایع به فعالیت شما بستگی خواهد داشت چرا که مهندسین صنایع باید هوشیار بوده و قدرت پردازش چندین عمل را داشته باشند چرا که یک مهندس صنایع هم باید به عنوان یک مهندس و هم به عنوان یک مدیر انجام وظیفه نماید و تصمیم وی اهمیت بسیاری خواهد داشت. پس تجریه و مهارت در آینده شغلی مهندسی صنایع تاثیر خواهد گذاشت. در ابتدا یک مهندس صنایع باید به کار خود علاقه داشته باشد و به هیچ عنوان کار کردن برایش کسل کننده نباشد.

چنانچه می خواهید به عنوان یک مدیر کار آمد در یک شرکت مشغول شوید حتما باید روابط اجتماعی بالایی داشته باشید. همچنین زیرک بودن یک مهندس صنایع در نتیجه کارها تاثیر خواهد گذاشت. پس یک مهندس صنایع حتما باید تلاش کند تا بهترین باشد و موقعیت شغلی خود را حفظ نماید. آینده شغلی مهندسی صنایع ایجاب می کند که هیچ گاه نباید نا امید باشید.

میزان درآمد و حقوق مهندسین صنایع

میزان درآمد و حقوق مهندسین صنایع

درآمد و حقوق یکی از دغدغه های امروزی هر انسانی است چرا که درآمد بخش جدانشدنی از زندگی یک انسان است و نقش بسزایی در بازده شغل نیز خواهد داشت. میزان حقوق مهندسی صنایع و درآمد آن رضایت بخش بوده و به عوامل بسیاری بستگی خواهد داشت. برای مثال سابقه کاری یا وضعیت تاهل و سمت یک مهندس صنایع از عوامل تغییر مقدار حقوق و درآمد مهندس خواهد بود.

میزان درآمد مهندسین صنایع در سراسر ایران از مبلغ ۱میلیون تومان تا مبلغ ۵ میلیون تومان متفاوت است البته مهندسین صنایعی که در بخش های دولتی مشغول به کار هستند، مطابق قانون کار مهندسین، حقوق دریافت می کنند. مهندسین صنایع در کشور های اروپایی مبلغی حدود ۶۵۰۰۰ دلار در ماه دریافت می کنند اما این مبلغ نیز یک مبلغ تخمینی است و شرکت ها و مراکز مختلف حتما در درآمد یک مهندس صنایع تاثیر خواهد گذاشت.

وضعیت استخدام مهندسی صنایع درآمد مهندسین صنایع

راه های استخدام مهندسی صنایع

آینده شغلی مهندسی صنایع باعث شده که افراد بسیاری به این رشته گرایش پیدا کنند اما امروزه به دلیل اشباع فارغ التحصیلان این رشته توانایی بکار گرفتن همگی آنها وجود نخواهد داشت. در ایران به دلیل نبود مراکز مختلف و همچنین نبود حمایت از طرف مدیران شرکت ها آینده شغلی رشته مهندسی صنایع به خطر افتاده و بسیاری از مهندسین صنایع در حالت بیکاری به سر می برند.

چنانچه یک مهندس صنایع فارق التحصیل هستید و به یک شغل مهندسی فکر می کنید ولی هیچ شرکت یا سازمانی جهت جذب نیرو اقدام نمی کند نباید بی خیال بایستید و با بیکاری دست و پنجه نرم کنید.

نبود کار به معنی نبود آن برای افراد کم تحرک و ناکارآمد است پس نباید انگیزه خود را از دست دهید و با مراجعه به مراکز و شرکت های مختلف و با ثابت کردن مهارت خود امکان استخدام در شرکت را بدست آورده و آینده شغلی مهندسی صنایع خود را تضمین نمائید.

بازارکار مهندسی صنایع درآمد مهندسین صنایع

آینده شغلی مهندسی صنایع در جهان

آینده شغلی مهندسی صنایع ایران به دلیل نبود مراکز متنوع با مشکلاتی روبرو است. البته انتخاب مناسب گرایش و داشتن علاقه به رشته که باعث مهارت یک مهندس می شود سبب موفقیت یک مهندس خواهد شد. پس آینده شغلی مهندسی صنایع به پشتکار فرد بستگی خواهد داشت و هر چه شخص تلاشگر باشد و مهارت های لازم را کسب کرده باشد، آینده شغلی بهتری خواهد داشت.

هر کسی که توانایی کار کردن داشته باشد حتما کار خواهد کرد این متن به این معنی است که چنانچه شخصی علاقه به کار کردن داشته باشد راه و چاه پیدا کردن کار را بلد خواهد بود پس نباید مهندسین صنایع بیکار بایستند و می توانند با کار کردن حتی در مراکز کوچک توانایی های خود را به نمایش بگذارند.

در کشور های اروپایی روند استخدام مهندسی صنایع با رشد همراه است و آینده شغلی مهندسی صنایع در کشور های اروپایی بهتر به نظر می رسد و مهندسین صنایع در آن کشورها امکان استخدام خواهند داشت. همچنین در کشور های پیشرفته جهان به دلیل زیاد بودن مراکز تولیدی و توجه بسیار به صنایع، مهندسین صنایع شانس استخدام بیشتری داشته و در مراکز مختلفی مشغول به کار خواهند بود.

نظر شما چیست؟ حتما در بخش نظرات دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

 

این مطالب هم پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید:

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

یک نظر

  • سلام وقت بخیر
    با توجه به این که تقریبا تمام گرایشای مهندسی صنایع با مدیریت و انجام چندکار همزمان مربوطن میخواستم بدونم کدوم گرایش این رشته به انجام تخصصی و عمیق یک کار میپردازه و کمتر به مدیریت نیاز داره؟؟؟
    ممنون میشم جواب بدین

ارسال دیدگاه