جزوه آموزشی

فایل آموزشی مفهوم بهبود مستمر (کایزن)

بهبود مستمر کایزن

مفهوم کایزن یا بهبود مستمر

مهندسی صنایع//  کایزن به معنی بهبود مستمر و پیوسته توأم با مشارکت همه ی افراد در یک سازمان یا شرکت است که میتواند به عنوان یک فرهنگ فراگیر عرصه های مختلف اندیشه، آموزش و پرورش و کار و تولید را در کلیه ابعاد فردی و اجتماعی در برگیرد. در چنین کارگر از مدیر خود و مدیر از ایده ها، آرا، افکار و نظرات نظرات کارگر خود بهره میبرد.

مدل کیفیت که توسط والتر شوهارت در آمریکا مورد استفاده قرارگرفت با نگرشی جدید در سال ۱۵۹۱ توسط ایشی کاوا به عنوان تضمین کیفیت به کار گرفته شد .

پس از مدتی ژاپنی ها به این نتیجه رسیدند که این روش باید متناسب با فضای فرهنگی و کاری ژاپن بهبود یابد . به همین دلیل از سال ۱۵۹۹ میلادی روش های جدید کنترل کیفی ژاپنی که امروزه کایزن نامیده می شود به طور وسیع در اکثر سازمانهای تولیدی و غیر تولیدی ژاپن به اجرا درآمد.

در ادامه به طور کامل به بررسی روند بهبود مستمر در ژاپن و بکارگیری آن در هر سازمانی پرداخته می شود.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه