ویدیو

ویدیوهای آموزشی رایگان تکنیک تریز (تفکر خلاق)

تکنیک تریز

تکنیک تریز

واژه TRIZ برگرفته شده از حروف اول کلمات در عبارت روسی «Teoriya Resheniya Izobrototelskikh Zadatch» است که برابر انگلیسی آن عبارت «Theory of Inventive Problem Solving» (با مخفف TIPS) است که به معنای نظریه حل ابداعانه مساله می‌باشد. این دانش در سراسر جهان تحت عنوان TRIZ شناخته می‌شود و متداول شدن این نام به این علت است که بنیانگذار آن، دانشمند خلاقیت‌شناس روسی گنریچ سائولویچ آلتشولر (G.S. Altshuller) می‌باشد.

دانش TRIZ با نامها و عنوانهای توصیف‌گر مختلفی همانند نوآوری نظام‌یافته، خلاقیت اختراعی، فناوری خلاقیت و نوآوری، روش‌شناسی اختراع، الگوریتم اختراع، روش‌شناسی حل مساله‌های ابداعی، روش‌شناسی حل ابتکاری و ابداعانه مساله، مهندسی خلاقیت و نوآوری، روش‌شناسی خلاقیت، خلاقیت‌شناسی اختراع، خلاقیت‌شناسی فناوری و مواردی از این قبیل نامیده می‌شود.

فیلم آموزشی تریز (تکنیکی برای تفکر خلاق) قسمت اول مقدمه

فیلم آموزشی تریز قسمت دوم ماتریس تریز:

در این فایل ماتریس تریز معرفی می گردد

فیلم آموزشی تریز قسمت سوم (۴۰ اصل ابداعی):

در این فایل چهل اصل ابداعی که برای حل تضادهای ماتریس تریز ابداع شده است بیان می شود و نمونه هایی از بعضی از این اصول توضیح داده می شود.

فیلم آموزشی تریز قسمت چهارم (نرم افزار تریزبخش۱):

این فایل به معرفی نرم افزار techoptimizer که برای پیاده سازی تکنیک تریز طراحی شده است می پردازد این معرفی در سه قسمت انجام می شود.

فیلم آموزشی تریز قسمت پنجم (نرم افزار تریز بخش۲):

فیلم آموزشی تریز قسمت ششم (نرم افزار تریز بخش۳):

/نیک منش

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

ارسال دیدگاه