جزوه آموزشی کتاب مطلب ویژه

کتاب فوق العاده هدف الیاهو.م گلدرت (بیان مشکلات تولید به شکل رمان گونه)

کتاب هدف گلدرت

کتاب هدف گلدرت

هدف کتابی است رمان گونه که به بیان مشکلات تولید و پروسه برخورد با آن ها می پردازد.

آلکس روگو مدیر یک کارخانه است و با مشکلات همیشگی تولید دست و پنجه نرم می کند:
❌ کالا با تأخیر به دست مشتری میرسد.
❌ خروجی کم است.
❌ هزینه ها زیاد و کارخانه ضرر کرده است.

مشهور است که در مدارس کسب و کار دنیا، به بسیاری از افرادی که می‌خواهند به یک مشاور مدیریت زبده تبدیل شوند، توصیه می‌شود که کتاب هدف گلدرت را بخوانند.

در ایران و جهان، کتابهایی که شبیه کتاب هدف گلدرت باشند، زیاد نیستند. کتابهایی که کوشیده باشند مفاهیم مدیریتی را در قالب داستان، برای خواننده توضیح بدهند. شاید بتوان بخشی از این مسئله را به کم‌کاری نویسندگان نسبت داد و بخشی دیگر را به استقبال نه چندان زیاد عموم. چون بسیاری از ما احساس می کنیم که حرفی را که در قالب یک داستان طولانی مطرح می‌شود، می‌توان در چند پاراگراف یا حتی چند جمله گفت و عبور کرد.

گلدرت در کتاب هدف تلاش کرده است مفهوم TOC یا Theory of Constraints یا نظریه‌ی محدودیت‌ها را مطرح کند. همان نظریه‌ی معروفی که در کنار دستاوردهای ارزشمند زیادش، به ما یادآوری می‌کند که برای بهبود یک فرایند، به دنبال گلوگاه بگردیم.

انواع مراحل بهبود این شرایط در فایل ذیل می باشد:

دانلود فایل

 

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه