بخش نرم افزاری ویدیو

ویدیوهای آموزشی نرم افزار مینی تب / Minitab (کاملا رایگان)

نرم افزار مینی تب / Minitab

نرم افزار مینی تب / Minitab

این نرم افزار برای نخستین بار در پنسیلوانیای آمریکا نوشته شده است که دارای قابلیتهای شگفت انگیز در تجزیه و تحلیل داده‌هاست. استفاده ساده و کاربرد زیاد و اجرای فرمانها از طریق منوها و نوشتن دستورات در محیط session از خصوصیات آن می‌باشد.

Minitab با داشتن خروجی‌های بسیار دقیق و مناسب ( در حد هزارم اعشار) در زمینه‌هایی از قبیل آمار توصیفی، رگرسیون، روشهای چند متغیره پیوسته و گسسته، طرح آزمایشها، سریهای زمانی، کنترل‌ کیفیت آماری و …. کاربرد دارد و از همه مهمتر Minitab دارای یک ویژگی است که با داشتن یک راهنمای قوی و مناسب امکان دستیابی به منوها را تسهیل می‌سازد. همچنین می‌توان برای اجرای فرمانهایی که در منو موجود نیست، یک ماکروی کوچک نوشت و آن را اجرا کرد.

 

مقدماتی نرم افزار Minitab:

پس از معرفی پنجره های session، worksheet و project manager نسبت به ابزارهای کاربردی اصلاح دادهها،به تولید عدد تصادفی از توزیع های آماری و انجام محاسبات روی دادهها می پردازیم. سپس کاربرد نمودار های scatter plot – matrixplot-marginalplot-histogram-dotplot-barplot را با استفاده از داده های موجود در minitab تشریح میکنیم.

مقدماتی نرم افزار Minitab-ترسیم نمودار:

در ادامه دوره قبلی، نمودار های boxplot-interval-individual-line-timeseries-area-probablity distribution-Emprical CDF را با استفاده از داده های موجود در minitab تشریح میکنیم.
/آی آر آمار

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

۲ نظر

ارسال دیدگاه