برنامه ریزی و کنترل پروژه
برنامه ریزی و کنترل پروژه ، مدیر پروژه را در بهینه کردن سه عامل زمان، هزینه و کیفیت در اجرای پروژه یاری می نماید و پروژه را بر طبق زمانبندی و بودجه تعیین شده هدایت می کند. در این راستا برنامه ریزی دقیق بر روی منابع مالی، انسانی و تجهیزاتی انجام می دهیم و از مفاهیم جدیدی مانند ارزش کسب شده (EV) در مدیریت هزینه و همچنین گزارشات آنلاین به همراه داشبوردهای کاربردی برای مدیران ارشد استفاده می نماییم.
یک سیستم برنامه ریزی و کنترل پروژه کارا باید دارای تواناییها و قابلیتهای زیر باشد :
- تعیین تاریخ اتمام پروژه در مرحله برنامه ریزی و زمانبندی اولیه .
- تعیین ساختار شکست کار (WBS) جهت اجراء صحیح و عدم تداخل فعالیت ها و منابع آنها.
- ارائه راه حل با صرفه جهت جبران تاخیرات در اجراء برخی فعالیتهای پروژه در زمان اجراء.
- ارائه راه حل با صرفه جهت تسریع مدت اجراء پروژه در صورت تغییر در شرایط اقتصادی و اجتماعی در کشور یا سازمان مولد پروژه و تغییر اولویتهای پروژه و نیاز به اجراء سریعتر آن .
- تعیین میزان نقدینگی پروژه در هر واحد زمانی جهت پرداخت به موقع صورتحسابها و پیش پرداختها.
- ثبت و تجزیه و تحلیل نتایج حاصله در مواقع لزوم تغییر در برنامه ریزی پروژه و نگهداری جهت استفاده در پرژوه های آتی و جلوگیری از بروز مشکلات مشابه.
دانلود جزوه تایپی برنامه ریزی کنترل پروژه
سلام. خداقوت. فایل wordجزوه مدیریت پروژه رو دارین؟