زنجیره تامین گردشگری
مفهوم زنجیره تامین با الهام از حوزههای بسیاری از جمله انقلاب کیفیت، مدیریت مواد و منابع و لجستیک پایدار، علاقه روزافزون به رشد در بازارهای صنعتی و شبکههای تولیدکنندگان، مفهوم افزایش تمرکز و مطالعات مربوط به نفوذ در یک صنعت خاص شکل گرفته است.
مطالعه زنجیره تامین بهطور کلی بهدنبال افزایش مزیت رقابتی و ارائه خدمات و محصولات در کوتاهترین زمان و با بالاترین کیفیت است. یکپارچه سازی بازاریابی سبز و مدیریت زنجیره تامین در توسعه پایدار توریسم (مطالعه موردی: هتل های شهر رشت) مقاله ایست که به بررسی این حوزه می پردازد.
زنجیره تامین شامل سه حوزه تدارک، تولید و توزیع است. زنجيرههاي تامين در سازمانهاي توليدي و خدماتي وجود دارند، هرچند كه پيچيدگي زنجيره ممكن است از صنعتي به صنعت ديگر و از شركتي به شركت ديگر شديداً متغیر باشد.