برنامه ریزی ادغامی (Aggregate Planning) در رده برنامه های میان مدت دسته بندی می شود که به طور معمول از ۲ تا ۱۲ ماه را پوشش می دهد.
هدف از برنامه ریزی ادغامی ایجاد یک طرح تولید است تا به طور مؤثر از منابع در دست سازمان برای رسیدن به تقاضای مورد نیاز مشتریان استفاده کند.
به خصوص برنامه ریزی ادغامی برای سازمانهایی که تقاضای فصلی دارند یا تغییرات تقاضای زیادی را تجربه کرده اند، مناسب است.
در برنامه ریزی ادغامی در مورد نرخ تولید محصول خروجی، استخدام و اخراج نیرو، سطح موجودی در دست، به تأخیر انداختن برآوردن تقاضا و کمک گرفتن از قراردادهای جنبی، تصمیم گرفته می شود.