بخش نرم افزاری

معرفی و آموزش نرم افزار “Microsoft Power BI”

Power BI

معرفی Power BI:

مهندسی صنایع// Power BI مجموعه ای از سرویس ها می باشد که امکان تحلیل اطلاعات کسب و کار را برای کارشناسان این حوزه به راحتی فراهم می‌کند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پیاده سازی سیستم های هوش تجاری محسوب می شود. در آغاز باید گفت که Power BI اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد اما شروع ایده این محصول را می توان از سال ۲۰۱۰ و همراه با ورود Power Pivot و Power View دانست که در ابتدا به عنوان یک add-in به Excel 2010 اضافه شد و امکان پردازش میلیون ها رکورد را در اکسل به راحتی و با سرعت بالا فراهم نمود.

Power BI از Self-service BI پشتیبانی می کند به این معنی که استفاده از آن به سادگی صورت می گیرد و حتی کاربران نهایی نیز می‌توانند بدون نیاز به واحد IT، خود داشبورد و گزارش ها را طراحی کنند. در عین حال با استفاده از این محصول، کاربران مسلط به تحلیل اطلاعات(Power users) قادر هستند به انواع مختلف منابع اطلاعاتی متصل شده و داده ها را استخراج کنند.

همچنین توانسته به سادگی داده ها را مدل سازی کرده و داشبورد و گزارش های مورد نیاز خود را ایجاد کنند.از طرفی توسعه دهندگان سیستم های هوش تجاری(BI Developers) نیز می توانند از Power BI برای پیاده سازی مدل ها و سناریو های پیچیده در یک سیستم جامع هوش تجاری (Enterprise BI System) بهره گیرند.

Power BI یک نرم افزار کاربردی در تهیه و تنظیم گزارشها و ابزاری قدرتمند در به تصویر کشیدن داده‌های آماری یک سازمانها است. علاوه بر تهیه گزارشهای تصویری از دادهها، تاًکید بر اشتراک گذاری ایمن این گزارشها و دادهها از دیگر ویژگی های این نرم‌افزار است. در اینجا به معرفی و بررسی گام‌به‌گام امکانات کاربردی نرم‌افزار Microsoft Power BI میپردازیم.

این بررسی‌ها در هر مرحله با ارائه مثالهای عملی، برای روشنتر شدن موضوع، انجام گرفته است. گفتنی است، شالوده اصلی کار در اینجا کتاب Introducing Microsoft Power BI چاپ شده توسط انتشارات Microsoft Press در سال ۶۱۵۲ میباشد. در پایان نیز یک مثال عملی از کاربرد این نرم‌افزار در تهیه گزارشهای بخش IT یک شرکت بزرگ بین‌المللی ارائه شده است.

دانلود فایل

 

 

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه