بخش نرم افزاری

جزوه ی آموزشی اکسل مقدماتی ویژه مهندسی صنایع

اکسل مهندسی صنایع

اکسل مهندسی صنایع

جزوه ای که پیشرو دارید به عنوان مکمل دوره آموزشی اکسل مقدماتی برای مهندسی صنایع تهیه گردیده است. این دوره در آذر و دی ماه ۱۳۹۵ با همکاری انجمن علمی این رشته و در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید. سرفصلهای این دوره آموزشی توسط آقای دکتر رضایی(استادیار گروه صنایع دانشگاه فردوسی مشهد)تعیین شده است.

در این دوره آموزشی، هدف آن بود که دوره علاوه بر اکسل، چشم اندازی از مهندسی صنایع و جایگاه آن در کسب و کار را نیز به همراه داشته باشد.

با توجه به اینکه اکثر شرکت کنندگان درس های تخصصی تر را نگذرانده بودند، سعی شد که برخی مسائل قابل فهم از این رشته انتخاب گردد. در این راستا پس از توضیح مفهوم کسب و کار در جلسه اول، مسائلی انتخابی از مهندسی صنایع بحث شد.

رشته مهندسی صنایع، حوزه های علمی متنوعی را در بر می گیرد و گستردگی فراوانی دارد و هر کدام از این حوزه ها می تواند به صورت تخصصی، مورد استفاده قرار گیرد. حوزه هایی همچون: مدیریت و کنترل پروژه، کنترل کیفیت آماری، طرح ریزی واحدهای صنعتی و بهینه سازی آن، اقتصاد سنجی و امکان سنجی، شبیه سازی و بهینه سازی سیستم ها.

مهندسانی که در هر کدام حوزه های فوق قصد فعالیت دارند در کنار دانش کافی و کاربردی، لازم است از یک نرم افزار، جهت سازماندهی داده ها و انجام محاسبات و تنظیم گزارشات، استفاده نمایند. از طرفی بر همه روشن است که نرم افزار مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel) در تحقق این امر، یک ابزار فوق العاده قدرتمند است.

سعی بر این بود که ارتباط این مسائل و جایگاه هر کدام در رابطه با مفاهیم جلسه اول حفظ گردد. امیدوارم که مطالب طرح شده برای دوستان مفید واقع شده باشد.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه