کتاب مطلب ویژه

دانلود خلاصه کتاب پنجمین فرمان اثر پیتر سنگه

کتاب پنجمین فرمان

کتاب پنجمین فرمان

مهندسی صنایع//  کتاب پنجمین فرمان یا The Fifth Discipline را باید بدون شک، شناخته شده‌ترین اثرپیتر سنگه دانست.

کتاب پنجمین فرمان که محتوای آن به آموزش مفاهیم مرتبط با سازمان یادگیرنده و نیز مبانی تفکر سیستمی می‌پردازد، در سال ۱۹۹۰ نوشته شده است. این کتاب برای یک مخاطب فرضی تدوین شده است که علاقمند است سازمان خود را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کند.

پیام کلی پیتر سنگه در کتاب پنجمین فرمان این است که هیچ سازمانی نمی تواند برای رشد و پیشرفت خود، فقط به تعداد محدود و معدودی از کارکنان خود تکیه کند. بلکه باید همه‌ی اعضای یک سازمان بیاموزند که با هم کار کنند و دنیای بیرون و مشکلات درونی خود را از نگاهی تازه ببینند.

پیتر سنگه در این کتاب، توضیح می‌ دهد که اگر کسی می‌خواهد یک سازمان یادگیرنده بنا کند (یا سازمان فعلی خود را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل کند)  باید در ایجاد و توسعه‌ی پنج حوزه، سرمایه گذاری نماید. او این پنج حوزه را به شکل زیر فهرست بندی می‌ کند:

  • تفکر سیستمی
  • قابلیت‌های شخصی
  • مدل‌های ذهنی
  • چشم انداز مشترک
  • یادگیری تیمی.

فایل تهیه شده ی زیر خلاصه ای از این کتاب مفید و خواندنی می باشد:

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه