جزوه آموزشی

مدیریت قارچی چیست و چگونه میتوان آن را کنترل کرد؟

قارچی

مدیریت قارچی:

مهندسی صنایع// مدیریت قارچی روشی رایج در مدیریت است که بر مبنای آن کارکنان از اهداف، راهبردها و ایده های کلی شرکت مطلع نیستند و ارتباط میان کارهای محوله با اهداف شرکت نیز برای آن ها مشخص نیست.

در واقع، درست شبیه به پرورش قارچ ؛ کارکنان به مانند قارچ در تاریکی، در اینجا یعنی عدم دسترسی و آگاهی از اهداف کاری و اصلی شرکت،
قرار می گیرند و نیز به شیوه ای که از کود برای پرورش و رشد قارچ استفاده می شود، آن ها فقط به اطلاعات و منابعی دسترسی دارند که برای به انجام رساندن کار و وظیفه به عهده ی ایشان سپرده شده است.
بر مبنای یکی از تحقیقات مرتبط با مدیریت سازمانی :
بیش از ۸۰ درصد کارکنان خواهان این هستند که مدیران اطلاعات بیشتری در مورد سازمان در اختیار آن ها قرار دهند.
بیش از ۲۵ درصد پرسش شوندگان در اطرافیان خود کسانی را می شناسند که کار خود را به دلیل نبود شفافیت لازم در مورد رویکرد و راهبرد سازمان ترک کرده اند.
بیش از ۵۰ درصد کارکنان باور دارند که دسترسی به اطلاعات و داده های مرتبط با سازمان، تاثیر زیادی در افزایش عملکرد و بهره وری آن ها داشته است.

در فایل زیر به شناسایی و نحوه کنترل این روش مدیریتی می پردازد:

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه