جزوه آموزشی کتاب

فایل آموزشی “تکنیک ها و مفاهیم داده کاوی”

مفاهیم داده کاوی

مفاهیم داده کاوی

مهندسی صنایع// پیشرفتهای بوجود آمده در جمع آوری داده ها و قابلیتهای ذخیره سازی در طی دهه های اخیر باعث شده در بسیاری از علوم با حجم بزرگی از اطلاعات روبرو شویم. داده کاوی کوششی برای بدست آوردن اطلاعات مفید از میان این داده است و رشد بی رویه ی داده ها در سطح جهان اهمیت داده کاوی را دو چندان کرده است.

کتاب حاضر حاوی مفاهیم و تکنیکهای اساسی داده کاوی است و در ده فصل تنظیم شده است که در انتهای هر فصل پس از بیان خلاصه به توضیح منابع و مراجع برای مطالعه ی بیشتر نیز پرداخته شده است.

تکنولوژی مدیریت پایگاه داده های پیشرفته انواع مختلفی از داده ها را میتواند در خود جای دهد، در نتیجه تکنیک های آماری و ابزار مدیریت سنتی برای آنالیز این داده ها کافی نیست و استخراج دانش ۱ از این مقدار حجیم یک چالش بزرگ تلقی میشود.

داده کاوی کوششی برای بدست آوردن اطلاعات مفید از میان این دادههاست و رشد بی رویه ی داده ها در سطح جهان اهمیت داده کاوی را دو چندان کرده است.

در فایل زیر به تفصیل انواع تکنیک های داده کاوی توضیح داده شده است:

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه