مطلب ویژه مقاله/ یادداشت

گام های پیاده سازی مدیریت دانش

مدیریت دانش

پیاده سازی مدیریت دانش

مهندسی صنایع//  کسب و کارهای پیشرو با ایجادمدیریت دانش سعی در کنترل دارایی های عقلایی و ایجاد ارزش دارند. پیتر ربورتسون مدیر ارشد اجرایی در شرکت تولیدی chevron usa اخیرا مزایای مدیریت دانش را به این شرح برشمرده است:

“واقعیت خوب برای کسب و کارمدیریت دانش و تسهیم بهترین تجارب است.هرچه ما سریعتر و بهتر و اثربخش تر ایده های خود را تسهیم کنیم ، ما محصولات بهتری می توانیم تولید کنیم ،به مشتری بهتر خدمت ارایه بدهیم و در کارکنانمان تعهد ایجاد کنیم”.

کنترل سرمایه های عقلایی چطور می تواند سودآور باشد؟ این مقاله سعی در توصیف گامهایی دارد که سازمان باید برای اجرای موفقیت آمیزمدیریت دانش طی کند. چالش های مدیریت دانش در سازمانها در ارتباط با محتوا، افراد و مسایل اقتصادی است. به هر حال، این تکنولوژی در نهایت سازمان را قادر به مدیریت تجارب و دارایی های عقلایی خود می کند. هر چند در آغاز، چالشهای مدیریت دانش به نظر پر ریسک می آمد.

تام داونپورت مدیر برنامه مدیریت اطلاعات در دانشگاه تگزاس معتقد است که “مدیریت دانش پرهزینه، سیاسی و بدون توقف است اما فرآیندی است که سازمان نمی تواند از آن اجتناب کند.” اوسپس این سئوال را مطرح می کند که “چقدر برای یک سازمان هزینه آن قابل اغماض تر از دانش کارکنانش است ؟”

در این مقاله نگرشی عملی به مدیریت دانش خواهیم داشت تا مزایای واقعی آن برای سازمان به ارمغان اورده شود.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه