پروژه های دانشجویی مقاله/ یادداشت

شیوه های تامین مالی در ایران

تامین مالی

تامین مالی در ایران:

مهندسی صنایع// یکی از موضوعاتی که در بحث راه اندازی هر سرمایه گذاری جدید مطرح می شود، موضوع تأمین مالی پروژه است. بحث تأمین مالی به خصوص در کشورهای در حال توسعه از اهمیت دو چندانی برخوردار است؛ کشورهای در حال توسعه به منظور پیشرفت در عرصه های مختلف اقتصادی نیاز به منابع مالی فراوان دارند.

در این کشورها برخی از پروژه‌ ها را با تأمین مالی داخلی میتوان انجام داد اما در پروژه‌ های مهم و زیرساختی مورد نیاز کشور که امکان تأمین منابع کامل آن توسط دولت فراهم نیست مانند پروژه های نفتی، گازی، پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر برای توسعه زیر ساخت‌ها برخورداری از منابع خارجی بسیار جدی است.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که استفاده از منابع مالی خارجی به خودی خود نشانگر ضعف اقتصاد نیست بلکه امروزه به طور کلی میزان جذب تسهیلات در بازارهای پولی و مالی جهان و جلب سرمایه‌ های خارجی خود یکی از نشانه‌ های سطح استحکام اقتصادی کشور سرمایه پذیر تلقی میشود.

چرا که اعتبار دهندگان و سرمایه‌ گذاران خارجی عمدتا تمایل به ارایه تسهیلات به کشورهایی دارند که از ثبات سیاسی و اقتصادی برخوردار باشند.

در این مقاله به بررسی شیوه‌ های تامین نیاز های مالی انواع پروژه‌ ها پرداخته شده است.

دانلود فایل

 

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه