مقاله/ یادداشت

ویژگی های رهبر کارآمد و موثر چیست؟

رهبر موثر

رهبر موثر و کارآمد:

مهندسی صنایع// ویژگی های رهبرموثر و کارآمد چیست؟

⁣🔸 ⁣⁣به دیگران فرصت بدهید تا به کارهای خود نظم بدهند. از ابتدا هدف را مشخص کنید، ولی به کارکنان اجازه بدهید زمان خود را تنظیم کنند. تیم‌هایی که قدرت تصمیم‌ گیری بیشتری دارند مفید‌تر و فعال‌تر هستند، خدمات بهتری را به مشتریان ارائه می‌کنند، رضایت بیشتری از شغل خود دارند و به تیم و سازمان خود متعهد‌تر هستند.

🔸 حس وابستگی و تعلق به‌وجود بیاورید. روش‌های ساده‌ای وجود دارند که حس دلبستگی و تعلق کارکنان را افزایش می‌دهند: به آنها لبخند بزنید، آنها را به اسم صدا کنید و علایق آنها را به‌خاطر بسپارید. وقتی با آنها صحبت می‌کنید تمام توجه خود را به آنها بدهید.

⁣🔸⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣⁣از رشد کارکنان حمایت کنید. ⁣وقتی رهبران وقت‌شان را صرف آموزش کارکنان خود می‌کنند، کارکنان انگیزه پیدا می‌کنند که با انجام دادن کار بیشتر قدردانی و وفاداری خود را نشان بدهند. وقتی کارکنان شما از روی قدردانی انگیزه‌ی کار پیدا کرده‌اند،‌ کیفیت کار آنها کاملا متفاوت است. اگر می‌خواهید الهام‌بخش بهترین عملکرد در کارکنان خود باشید، پشتیبان آنها باشید، به دنبال یادگیری و ارتقاء آنها باشید.

این ها سه نمونه از ویژگی های یک رهبر کارآمد می باشد. در فایل زیر تمامی این ویژگی ها و دلایل لزوم پروراندن آنها در یک مدیر توضیح داده شده است.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه