مقاله/ یادداشت

سکوت سازمانی

سکوت

سکوت سازمانی:

مهندسی صنایع// اگر به افراد فرصت دهیم و از آن‌ها حمایت کنیم، همه می‌توانند نوآوری کنند. نهایی‌ترین سنگر بوروکراسی در جایی است که افراد پیش‌فرض‌ها را بدون هیچ سؤالی می‌پذیرند، از قوانین بدون این‌که هیچ توضیحی بخواهند، پیروی می‌کنند و به رویه‌ها و فناوری‌هایی که مدت‌هاست منسوخ شده‌اند، همچنان پایبند هستند.

وقتی همه افراد به یک شکل می‌اندیشند و تبعیت محض از هنجارهای غالب دارند، کسب‌و‌کار محکوم به فنا می‌شود. برای مبارزه با این اینرسی و تحریک کارآمد نوآوری و تغییر، لازم است رهبران برای بقای اندیشه پویا در سازمانشان بکوشند.

پژوهشگران سکوت سازمانی را خودداری کارکنان از ارائه نظرات، باورها و عقایدشان درباره مسائل و مشکلات سازمان تعریف کرده اند. برای مطالعه بیشتر درباره سکوت سازمانی و پیامدهای آن برای سازمان و راهکارهای کاهش آن می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه