جزوه آموزشی

۴۰ اصل خلاقانه تریز / TRIZ

TRIZ

۴۰ اصل خلاقانه تریز / TRIZ:

مهندسی صنایع// تمامی راه حل های خلاقانه بشر را می توان در ۴۰ اصل تریز/ TRIZ جمع بندی کرد. شناخت این اصول باعث می شود میزان زمان صرف شده برای سعی و خطا در راه یافتن مسیر درست، به حداقل ممکن برسد. این ۴۰ اصل در این فایل به صورت کاریکاتور نمایش داده شده است که درک اصول را بسیار ساده تر می کند.

تریز روشی نظام یافته برای پرورش خلاقیت است. این روش توسط آلتشولر که در اداره ثبت اختراعات روسیه کار می کرد، از مطالعه بیش از بیست هزار اختراع و دسته بندی نکات مشترک آنها به دست آمده است.

با چک کردن اصول زیر در حل هر مسأله ای، تا حدودی اطمینان حاصل می شود که تمام نکاتی که ممکن است باعث ایجاد خلاقیت در حل مسأله شوند، مورد بررسی قرار گرفته اند. توجه به هر یک از این اصول می تواند جنبه هایی از خلاقیت را در حل مسأله بگنجاند.

دانلود فایل

 

این مطلب رو از دست ندید:

ویدیوهای آموزشی رایگان تکنیک تریز (تفکر خلاق)

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه