مقاله/ یادداشت

الگوریتم داده کاوی در بانکداری

بانکداری

داده کاوی در بانکداری:

مهندسی صنایع//برای بسیاری از سازمان های کسب و کار از جمله بخش بانکداری ، داده کاوی در حال تبدیل شدن به یک حوزه مهم راهبردی است.

داده کاوی یک فرایند تجزیه و تحلیل داده ها از دیدگاه های مختلف و خلاصه سازی آن در اطلاعات ارزشمند است ،که به بانک ها برای جستجوی الگوی پنهان در یک گروه و کشف رابطه ناشناخته در داده ها کمک می نماید.

امروزه، با توجه به جایی که مشتریان می توانند برای انجام کسب و کار خود انتخاب کنند، عقاید مختلفی وجود دارد. تکنیک های تجزیه و تحلیل اطلاعات اولیه با محوریت استخراج ویژگی داده های کمی و آماری صورت می گیرند. این تکنیک ها تفسیر داده های مفید برای بخش بانکداری را به منظور جلوگیری از کاهش مشتری تسهیل می نمایند.

حفظ مشتری، مهم ترین عامل در محیط کسب و کار رقابتی امروز است. و همچنین تقلب یک مشکل مهم در بخش بانکداری است. تشخیص و جلوگیری از تقلب دشوار است، چرا که کلاهبرداران طرح های جدید را در همه زمان ها توسعه می دهند و برای سخت تر شدن تشخیص آسان، طرح ها بیشتر و بیشتر پیچیده می شوند.

سالیان متمادی صنعت بانکداری نقش خود رادر عرصه بازاری مالی حفظ کرده است. توام اعتباری هر بانک با توجه به سابقه آن سنجیده می شود. این مقاله به منظور بررسی الگوریتم های داده کاوی در حوزه بانکداری از طریق فرآیند امتیاز دهی اعتباری که از تکنیک های نوین داده کاوی است، ارائه شده است و می توان از روش های این مقاله برای طبقه بندی امتیازی بانک ها استفاده کرد.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فاطمه انتظار هستم، کارشناس ارشد مهندسی صنایع و سردبیر سایت sanaaie.ir. فعالیت اصلی من محتوانویسی و ویراستاری در زمینه‌های مختلف است. اما در این سایت هدفم این است که مطالب مفید و آموزشی مناسبی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ صنایع انتشار دهم و مسیر موفقیت آن‌ها را با افزایش مهارت‌هایشان هموار کنم.

ارسال دیدگاه