اخبار

توصیه به اخذ دروس تخصصی کاربردی

دروس تخصصی کاربردی مهندسی صنایع

رییس انجمن مهندسی صنایع ایران، ایجاد تغییر در محتوای دروس دانشگاهی و گرایش های تخصصی رشته مهندسی صنایع در کشور را ضروری دانست.

به گزارش صنایع و به نقل از روابط عمومی انجمن مهندسی صنایع ایران، دکتر مهدی فتح اله، با بیان اینکه این تحول باید متناسب با نیازها و انتظارات فعلی و آتی کشور باشد، تاکید کرد: روند تغییرات نباید به گونه ای باشد که ماهیت و هویت تخصصی این رشته که در دیدگاه و بینش تخصصی دانش آموختگان تجلی می یابد دچار مخاطره شود.

وی در این راستا از کم توجهی به دروسی که مهارت های کارآفرینی را افزایش می دهند انتقاد کرد و از اینکه برخی دروس تخصصی که منجر به افزایش توانمندی مهندسی صنایع می شوند مانند طراحی و ایجاد صنایع، نگهداری و تعمیرات و … تبدیل به دروس اختیاری شده اند به شدت ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است دروس تخصصی مهندسی صنایع را می توان از یک نگاه به دو دسته روش شناسی ها و روش ها و کاربردها تقسیم کرد.

بر این اساس، دسته اول به طور عمده شامل دروسی می شوند که نحوه برخورد با مسائل را توضیح می دهند. از مهم ترین دروس این دسته می توان به تحقیق در عملیات، تحلیل سیستم ها، شبیه سازی و آمار مهندسی اشاره کرد.

دسته دوم به توضیح کاربرد دروس دسته اول در حوزه های کاربردی مهم مهندسی صنایع می پردازد. از معروفترین دروس این دسته می توان به برنامه ریزی تولید، کنترل موجودی و طرح ریزی واحد های صنعتی اشاره کرد.

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

ارسال دیدگاه