جزوه آموزشی

جزوه درسی عالی ایمنی صنعتی (HSE)

ایمنی صنعتی HSE

ایمنی صنعتی HSE

 HSEحرف اول کلماتHealth  ، Safety  و Environment است که متولی و عهده دار کلیه مسائل مربوط به بهداشت کار، صنعتی و محیط، ایمنی و آتش نشانی و محیط زیست می باشد. فلسفه HSE در صنعت نفت، درراستای توسعه پایدار و کرامت انسان از طریق نگاهی سیستماتیک و مرتبط با عوامل مختلف بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنعت نفت در زندگی انسان رشد و توسعه همه جانبه کشور اهمیت ویژه ای را ایفا می کند. 

این فلسفه و نگرش، استراتژی به حداقل رساندن اثرات نا مطلوب صنعت بر محیط و افزایش اثرات مطلوب آنها با تأمین ایمنی همه جانبه کلیه کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تاسیسات، به صفر رساندن حوادث و آسیبها از طریق حذف شرایط نا ایمن و ارتقاء سلامت افراد، ایمنی و محیط زیست در کلیه سطوح سازمان و حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه بشریت را دنبال می کند. مقوله های بهداشت، ایمنی و محیط زیست بطور جداگانه در طی سالهای متمادی در صنعت نفت مطرح بوده است، اما نگاه امروز نگاهی نو، سیستماتیک و همه جانبه تحت یک مدیریت واحد میباشد.

دانلود جزوه

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

یک نظر

  • سلام مهندس بزرگ بشر بزرگوار. ممنون بابت جزوه مفیدی که برای دانلود قرار دادین.

    اخیرا مهندس خانجانی هم کتابی تحت عنوان HSE در کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های عمرانی نوشتن که بنظرم مطالعه این کتاب هم برای پیمانکاران ساختمانی خالی از لطف نیست.
    مشاهده این کتاب:
    https://noavarpub.com/?p=27835

    انشاا… که موفق باشید.

ارسال دیدگاه