پروژه های دانشجویی

فایل آموزشی راهکارهای ارتباط موثر با مشتری

ارتباط موثر با مشتری

ارتباط موثر با مشتری

در کسب و کار امروز سخن از اهمیت مشتریان و نقش آنها در بقای سازمان تازگی ندارد، بسیاری از سازمان ها در تلاشند با پدید آوردن تجربه ای منحصر به فرد برای مشتریان خود،  آنها را هرچه بیشتر وفادار کنند. سازمان های امروز دریافته اند که فراتر از رضایت مشتری باید به سوی مشعوف کردن او حرکت کنند. آموزش برخورد حرفه ای با مشتریان یکی از پراهمیت ترین رویکردها در این زمینه به شمار می آید.

به نظرتان چرا برخی از شرکت ها مشتریان خود را از دست می دهند؟ به خاطر کیفیت محصولات؟ قیمت بالا؟ فقط کیفیت و قیمت غیر منطقی محصولات نیست که کسب و کارها مشتریان خود را از دست می دهند. مواردی مثل نا امیدی از شما، برخورد نا مناسب فروشنده، بی تفاوتی فروشنده، و این قبیل موارد هم در از دست دادن مشتری موثرند. فقط نباید به فکر خودتان باشید و به پول و سودآوری فکر کنید.

خیلی از فروشندگان به دنبال حفظ مشتری هستند چون می دانند که الان تمام اصول بازی در بازار، به دست مشتری است و همچنین همه شما می دانید که هزینه بدست آوردن یک مشتری بسیار بیشتر از هزینه نگهداری یک مشتری است. ارتباط صحیح و موثر با مشتری باعث می شود که مشتریان کنونی حفظ شوند و حتی می تواند به جذب مشتری جدید کمک کند. انسان ها کاملاً از لحاظ رفتاری با هم متفاوت هستند پس باید بتوانید آنها را بهتر و دقیق تر بشناسید. خودتان را به جای مشتری بگذارید و به این فکر کنید که از فروشنده چه انتظاراتی دارید.

 سمینار راهکارهای ارتباط موثر بامشتری

 

این مطالب رو از دست ندید:

مدیریت ارتباط با مشتری CRM

فایل آموزشی صدای مشتری

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

ارسال دیدگاه