کتاب

دانلود کتاب بسیار خوب کنترل کیفیت آماری پارسه

کتاب کنترل کیفیت آماری پارسه

کتاب کنترل کیفیت آماری پارسه

کنترل کیفیت آماری از مهم ترین دروس رشته های مدیریت و مهندسی صنایع است; که با رویکرد مبتنی بر ارتقاء کیفیت , محصولات تولیدی یک کارخانه را بررسی می کند.

کنترل کیفیت آماری (SQC) شاخه‌ای از کنترل کیفیت است که شامل جمع‌‌آوری، تحلیل و تفسیر داده‌ها برای استفاده در فعالیت‌های کنترل کیفیت می باشد. کنترل فرآیند آماری (SPC) و نمونه‌گیری برای پذیرش دو بخش اصلی کنترل کیفیت آماری‌اند. از طرفی همه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده یا سیستماتیک ضروری برای دستیابی به اطمینان کافی درباره برآورده شدن نیازهای کیفی تعریف شده محصول یا خدمت را تضمین کیفیت می‌نامند.

هدف اصلی درس کنترل کیفیت آماری آشنایی با مفهوم کیفیت و استفاده از ابزارهای آماری جهت رسیدن به کیفیت مطلوب در فرآیند تولید یا خدمات است. فنون آماری جهت کنترل فرآیند در مهندسی کاربرد زیادی دارند نمودارهای کنترل فرآیند باعث ایجاد آگاهی از فرآیند شده و باعث کاهش هزینه ها خواهد شد.

کنترل کیفیت آماری، استفاده از تکنیک‌های آماری در همه مراحل تولید، مونتاژ و خدمات است، تا بدین طریق بتوانیم محصولی با کیفیت و مطابق با مشخصات مطلوب و مورد نظر مصرف‌کنندگان تولید کرده و باعث جلب رضایت مشتری شویم.

دانلود کتاب 

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

ارسال دیدگاه