مقاله/ یادداشت

معرفی چند نمونه از سایت های کاربردی و جالب

سایت های کاربردی

در این مطلب چند نمونه از سایت های کاربردی و جالب رو معرفی می کنیم:

انتگرال گیری آنلاین

رسم نمودار آنلاین

محاسبه آنلاین انرژی ها

ماشین حساب مهندسی

بهبود دادن کیفیت عکس‌ها

سایت جذاب Let’s Enhance ابزاری رایگان و جذاب برای بهبود دادن کیفیت عکس‌هایی است که رزولوشن کمی دارند. این سایت به صورت خودکار نویزهای مزاحم عکس را برطرف می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی، جزئیات از دست رفته را حدس می‌زد تا امکان بزرگ کردن تصاویر بدون افت کیفیت فراهم شود. البته برای دیدن نتیجه‌ی نهایی باید در این سایت ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام چندین نسخه‌ی بهبود داده شده از عکس برای شما به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید.

انجام محاسبات جدی

جمع‌های ساده را می‌توانید مستقیما با استفاده از گوگل محاسبه کنید، ولی اگر قصد داشته باشید محاسباتی جدی را انجام دهید، ماشین حساب آنلاین حرفه‌ای Desmos Graphing Calculator ارزش حضور در جمع بوکمارک‌های شما را دارد. در این ماشین حساب مجموعه‌ی کاملی از توابع، معادلات و گراف‌ها در اختیار شما است. البته طبیعتا این ماشین حساب توان محاسبه‌ی جمع‌های ساده را هم دارد. برای دیدن گراف‌های نمونه می‌توانید سری به منوی سمت چپ سایت بزنید.

پیدا کردن ترکیب رنگ مناسب

اگر در زمینه‌ی طراحی وب کار می‌کنید، ابزارهای زیادی برای انتخاب پالت رنگی در اختیار شما قرار دارد. با این حال سایت Palette Generator یکی از بهترین ابزارهای انتخاب رنگ آنلاین است که ما پیدا کرده‌ایم. این ابزار به جای این که از شما بخواهد تعدادی رنگ را به صورت دستی انتخاب کنید، اجازه می‌دهد تعدادی عکس را از کامپیوتر خود آپلود کنید تا برایتان یک پالت رنگی مناسب با آن‌ها را تولید کند.

تغییر دادن فرمت فایل‌ها

دریافت کردن یک فایل با فرمت اشتباه، جزو بدترین تجربه‌های زندگی مدرن کامپیوتری است که همه‌ی ما حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. معمولا برای تبدیل کردن این فایل‌ها به فرمت مناسب نیاز به نصب نرم‌افزارهای اضافه روی کامپیوتر دارید؛ به همین دلیل استفاده کردن از ابزاری آنلاین مانند سایت جذاب Zamzar جایگزین بهتری است. البته نسخه‌ی رایگان این ابزار محدودیت‌هایی در زمینه‌ی حجم فایل دارد. این سایت از تبدیل ۱۲۰۰ نوع فایل مختلف شامل انواع فایل‌های صوتی، ویدیویی، عکس و اسناد مختلف پشتیبانی می‌کند.

ساختن گیف از همه چیز

این روزها همه‌ی افراد عاشق فایل‌های گیف هستند. خوشبختانه یکی از بهترین منابع فایل‌های گیف، ابزاری برای ساختن گیف هم دارد. این ابزار اجازه می‌دهد از ویدیوهای آنلاین یا ویدیوهایی که روی کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اید، فایل‌های گیف کوتاه بسازید. کافی است آدرس سایت جذاب GIPHY را به بوکمارک‌های خود اضافه کنید تا همیشه امکان ساختن سریع فایل گیف را داشته باشید.

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

کارشناس ارشد اتوماسیون فرایندهای کسب و کار با پلتفرم Bizagi

ارسال دیدگاه