مقاله/ یادداشت

مقاله زنجیره تامین گردشگری

زنجیره تامین گردشگری

زنجیره تامین گردشگری

مفهوم زنجیره تامین با الهام از حوزه‌های بسیاری از جمله انقلاب کیفیت، مدیریت مواد و منابع و لجستیک پایدار، علاقه روزافزون به رشد در بازارهای صنعتی و شبکه‌های تولیدکنندگان، مفهوم افزایش تمرکز و مطالعات مربوط به نفوذ در یک صنعت خاص شکل گرفته است.

مطالعه زنجیره تامین به‌طور کلی به‌دنبال افزایش مزیت رقابتی و ارائه خدمات و محصولات در کوتاه‌ترین زمان و با بالاترین کیفیت است. یکپارچه سازی بازاریابی سبز و مدیریت زنجیره تامین در توسعه پایدار توریسم (مطالعه موردی: هتل های شهر رشت) مقاله ایست که به بررسی این حوزه می پردازد.

زنجیره تامین شامل‏ سه حوزه تدارک، تولید و توزیع است. زنجیره‌های تامین در سازمان‌های تولیدی و خدماتی وجود دارند، هرچند که پیچیدگی زنجیره ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر شدیداً متغیر باشد.

 

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه تهران.
دارای سابقه برنامه ریزی تولید پوشاک در گروه کارخانجات هپی لند (منطقه آزاد انزلی).
پژوهش در زمینه ارزیابی عملکرد برونسپاری در سازمان ها.
انجام پروژه ارزیابی کارو زمان در کارخانه سیمکو لاهیجان.
انجام پروژه صف در کانون بازنشستگان شهرستان رشت و ارائه پیشنهادات اجرایی.

نظر داد