جزوه آموزشی

چالش ها و راهکارهای پیاده سازی PMO

PMO

مهندسی صنایع//  PMO چیست؟

  1. بخش سازمانی که مسئولیت‌های مختلفِ مربوط به مدیریت مرکزی و هماهنگ پروژه ها به آن تخصیص داده شده است. مسئولیت PMO می تواند از فعالیت‌های پشتیبانی مدیریت پروژه تا مدیریت مستقیم یک پروژه باشد.
  2. PMO مکانیزمی اداری است که توسط آن یک نقطه ی کانونی برای فعالیت های مدیریت پروژه سازمانی فراهم می شود.
  3. دفتر مدیریت پروژه یک لایه ی رسمی و مرکزی کنترل بین مدیریت عالی و مدیریت پروژه است.

حرف P در این کلمه اول Project است و نه برنامه (Program) و یا پرتفولیو (Portfolio). پس دفتر مدیریت پروژه مسئول پروژه های سازمان است. این پروژه ها می توانند مستقل از هم و یا مرتبط با هم باشند. در حالت دوم چند پروژه یک سبد پروژه یا اصطلاحن پورتفو رو تشکیل می دهند که در تعامل با هم و در جهت یکی از اهداف تجاری شرکت مدیریت می شوند.

در این فایل به تفصیل در این باره توضیح داده شده است:

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه تهران.
دارای سابقه برنامه ریزی تولید پوشاک در گروه کارخانجات هپی لند (منطقه آزاد انزلی).
پژوهش در زمینه ارزیابی عملکرد برونسپاری در سازمان ها.
انجام پروژه ارزیابی کارو زمان در کارخانه سیمکو لاهیجان.
انجام پروژه صف در کانون بازنشستگان شهرستان رشت و ارائه پیشنهادات اجرایی.

نظر داد