مقاله/ یادداشت

سکوت سازمانی

سکوت

اگر به افراد فرصت دهیم و از آن‌ها حمایت کنیم، همه می‌توانند نوآوری کنند. نهایی‌ترین سنگر بوروکراسی در جایی است که افراد پیش‌فرض‌ها را بدون هیچ سؤالی می‌پذیرند، از قوانین بدون این‌که هیچ توضیحی بخواهند، پیروی می‌کنند و به رویه‌ها و فناوری‌هایی که مدت‌هاست منسوخ شده‌اند، همچنان پایبند هستند.وقتی همه افراد به یک شکل می‌اندیشند و تبعیت محض از هنجارهای غالب دارند، کسب‌و‌کار محکوم به فنا می‌شود. برای مبارزه با این اینرسی و تحریک کارآمد نوآوری و تغییر، لازم است رهبران برای بقای اندیشه پویا در سازمانشان بکوشند.

پژوهشگران سکوت سازمانی را خودداری کارکنان از ارائه نظرات، باورها و عقایدشان درباره مسائل و مشکلات سازمان تعریف کرده اند. برای مطالعه بیشتر درباره سکوت سازمانی و پیامدهای آن برای سازمان و راهکارهای کاهش آن می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

دانلود فایل

درباره نویسنده

فاطمه انتظار

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه تهران.
دارای سابقه برنامه ریزی تولید پوشاک در گروه کارخانجات هپی لند (منطقه آزاد انزلی).
پژوهش در زمینه ارزیابی عملکرد برونسپاری در سازمان ها.
انجام پروژه ارزیابی کارو زمان در کارخانه سیمکو لاهیجان.
انجام پروژه صف در کانون بازنشستگان شهرستان رشت و ارائه پیشنهادات اجرایی.

نظر داد