جزوه آموزشی

جزوه شش سیگما

شش ‌سیگما فلسفه بهبود مستمر است و به سمت عالی شدن در همه کارها پیش می‌رود. شش ‌سیگما سیستمی ‌است که تعیین می‌کند کجا قرار گرفته ‌ایم، دوست داریم کجا باشیم، چگونه به آن مقصد خواهیم رسید و چگونه در طول راه پیشرفت خواهیم ‌نمود.

شش ‌سیگما ابزاریست که برای میزان‌ سازی دقیق ماشین فرایند بکار می‌رود و اینکار را از طریق مشتری‌ مداری، بهبود مستمر و درگیر کردن و مشارکت همه اعضا در داخل و خارج سازمان انجام می‌دهد.

در مبحث شش‌سیگما، سه حوزه اصلی وجود دارد: حوزه اول فلسفه است که طریقه حرکت، چشم‌انداز و جهت حرکت سازمان را تعیین می‌کند. حوزه دوم مقیاس است که به سازمان این امکان را می‌دهد تا به طور دقیق نحوه عملکرد فرایندها را مشخص کند. حوزه سوم نیز روش‌شناسیاست. روش‌شناسی یک فرایند سیستماتیک است که موجب شناسایی، تبیین، اندازه‌ گیری، تحلیل، توسعه و استاندارد شدن یک فرایند می‌شود.

درباره نویسنده

محمدجعفر (عادل) بزرگ بشر

مسلط به نرم افزار msp و تدریس آن - همچنین مسلط به نرم افزار های: minitab - Primavera P6 - مهارت های هفت گانه ICDL - فتوشاپ - دارای مدرک شبکه و iso 9001:2008 TUV آلمان - سخنرانی آسانسوری- مدیریت ارتباط با مشتری - متقاعد سازی - مسلط به مباحث مدیریت فرآیند کسب و کار BPM- کار با زبان مدلسازی استاندارد BPMN

نظر داد